Singh, AFP ile yaptığı röportajda, “Açık konuşmak gerekirse, bugün hakikaten eksik olan şey, bir modelin elini kaldırıp ‘Hey, emin değilim, yardıma gereksinimim var’ dememesi” dedi. Geçen yıldan beri, Microsoft, Google ve rakipleri üretken yapay zekâ uygulamalarını süratle devreye soktular; fakat ilerlemelere karşın, bu modeller bazen karşılıkları uyduruyor.
50 MİLYON DOLAR TASARRUF
Sohbet botlarının kendilerine yöneltilen soruların yüzde 50’sini bile gerçek bir beşere yönlendirmesinin önemli ölçüde tasarruf sağlayacağını belirten Singh, “Microsoft müşteri hizmetleri temsilcisinin yanıtladığı her bir soru için 8 dolar harcanıyor. Bu yüzden yapay zekâ araçları önemli bir tasarruf sağlıyor ve müşteriler de daha süratli karşılık alıyorlar” diye konuştu. Lumen isimli telekomünikasyon şirketini örnek veren Microsoft yetkilisi, firmanın yapay zekâ araçları kullanarak yılda 50 milyon dolar tasarruf ettiğini söyledi.