Bakanlık açıklamasında, toplumsal medya mecraları üzerinden yapılan reklam ve paylaşımların tüketicilerin tüketim alışkanlıkları ile satın alma tercihlerini direkt etkilediği, bunun da tüketicilerin bu yolla mağdur edilme riskini arttırdığı belirtildi. Hem tüketicilerin toplumsal medya platformlarında en yeterli halde korunması hem de reklam verenlerin daha sağlıklı ticari bir iletişim kurabilmesi amacıyla Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle “Sorumlu Toplumsal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı”nın hayata geçirildiği kaydedildi.
2 AYDA BİR YÜZ-YÜZE
Açıklamaya göre tüketici haklarından vergi mevzuatına, toplumsal medya reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda şahsî dataların korunmasına kadar geniş bir yelpazede aktüel bilgilerin aktarılacağı eğitim programı ile toplumsal medya etkileyicilerinin daha şeffaf, sağlam ve etik bir reklam anlayışını benimsemesi amaçlanıyor. Birinci etapta 300 binden fazla takipçiye sahip toplumsal medya etkileyicilerinin katılabileceği eğitim programında, toplumsal medya etkileyicileri pazarlama irtibatında dikkat etmeleri gereken yasal ve etik unsurları öğrenme fırsatı bulacak. Birincisi 25 Kasım’da düzenlenecek ve 1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze yapılması planlanan eğitimi tamamlayan iştirakçilere, iştirak dokümanı verilecek ve isimleri Reklam Özdenetim Kurulu’nun internet sitesinde yayımlanacak. Böylece yasal, etik ve sorumlu pazarlama irtibatı kıymetlerini destekleyen toplumsal medya etkileyicileri, markaların gözünde de kendilerini farklı kılacak.